SP stelt de WSW problematiek aan de orde in Vlagtwedde.

20 februari 2011

SP stelt de WSW problematiek aan de orde in Vlagtwedde.

Dinsdagochtend 15 februari heeft de werkgroep Vlagtwedde samen met SPleden uit Stadskanaal en SPleden van de Provinciale Staten een actie gehouden aan de poort van de Wedeka Ter Apel aan de Nomdenweg 1.

De actie is erg goed ontvangen door de werknemers. Hen is het kaartje "Armoede werkt niet" overhandigd. Tevens zijn er door onze SPers korte gesprekken met de binnenkomende werknemers gevoerd omtrent het doel van de actie, namelijk de WSW-problematiek onder de aandacht te brengen. De respons was erg goed. Alle werknemers waren zeer te spreken over het feit dat wij onze nek uit steken en velen uiten terecht hun onvrede omtrent de plannen van de gemeente Vlagtwedde en het kabinetsbeleid. Kortom een erg geslaagde actie.

De werkgroep Vlagtwedde bedankt natuurlijk de SP-leden Lian Veenstra, Pim Siegers, Wim Orsel en Dick Meijer voor hun steun bij deze actie. Mede door de open en eerlijke gesprekken met de toch behoorlijk aangeslagen en getroffen werknemers, geeft het enorme voldoening om de strijd voort te zetten tegen het onbehoorlijke beleid van zowel de gemeente Vlagtwedde als de rijksoverheid.