Handschoen-aktie in Musselkanaal doorslaand succes!!!

9 oktober 2011

Handschoen-aktie in Musselkanaal doorslaand succes!!!

SP-Stadskanaal haalt bijna 1000 handtekeningen op!

Musselkanaal.....hééél sociaal!

Op 7 oktober j.l. stond de SP Stadskanaal, samen met leden van de afdelingen Menterwolde, Haren en Veendam op de markt in Musselkanaal. Veel mensen beklaagden zich over de bezuinigingen, vertelden wat de gevolgen voor hen zouden zijn..

En.... er werd enthousiast gereageerd op de "Ketting van solidariteit". Bijna 1000 mensen zetten hun handtekening op een werkhandschoen. Alle werkhandschoenen samen vormen dan die ketting. De Musselkanaalsters staken hun solidariteit niet onder stoelen of banken en voorzagen bijna 1000 handschoenen van hun handtekening en/of boodschap aan het kabinet Rutte.

Het doel van deze aktie is zoveel mogelijk mensen hun handtekening te laten zetten op een van de werkhandschoenen. Die werkhandschoen is het symbool van de mensen in de Wajong en de Sociale Werkvoorziening. Die willen heel graag werken en kunnen dat vaak ook. Door de kabinetsplannen voor WSW en Wajong zitten mensen straks achter de geraniums, in plaats van dat ze gewoon met de rest van de maatschappij mee kunnen doen. Om 1 uur 's middags startte de aktie en ondanks de regenbuien werd deze succesvol afgesloten.

Voor meer informatie over de "Ketting van Solidariteit":

klik op De Ketting van Sollidariteit groeit.