SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven op werkbezoek Refaja.

30 mei 2013

SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven op werkbezoek Refaja.

Op 24 mei zijn wij, bestuursleden van de SP Stadskanaal, samen met Tweede Kamerlid Henk van Gerven en SP fractievoorzitter en Statenlid Lian Veenstra, op uitnodiging van de directie van het Refaja ziekenhuis in Stadskanaal op werkbezoek geweest in het desbetreffende ziekenhuis.

Er werd met ons tijdens het werkbezoek gesproken over de toekomst en met name over de regionale zorgfunctie van het Refaja ziekenhuis.

Wij van de SP vinden dat het Refaja een volwaardig ziekenhuis moet blijven waar een uitgebreid pakket aan zorg kan worden geboden. Algemeen direkteur dhr. Guus Bruins heeft ons bijgepraat over de fusie tussen twee andere regionale ziekenhuizen. Namelijk het Bethesda Ziekenhuis te Hoogeveen en het Scheperziekenhuis te Emmen hebben te kennen gegeven te willen fuseren.

Verder kregen wij een rondleiding door het ziekenhuis waarbij de heer Bruins ons informeerde hoe met creativiteit van eigen personeel alle ruimtes optimaal worden benut

Het sterkte ons dan ook in onze opvatting dat het Refaja een goed geoutilleerd regionaal ziekenhuis dient te blijven.

Henk van GervenLian Veenstra