Groot succes op de Stadskanaalster jaarmarkt

21 oktober 2014

Groot succes op de Stadskanaalster jaarmarkt

Woensdag 15 oktober heeft een groot team van zorgmedewerkers en SPers een enorme hoeveelheid handtekeningen opgehaald tegen de bezuinigingen in de huishoudelijke hulp en het verlies van de bijna driehonderd banen bij Wedeka. Bij elkaar hadden we aan het eind van de jaarmarkt al ruim 1200 handtekeningen verzameld!
Veel ondertekenaars vertelden hun persoonlijke verhalen. We hoorden veel over de wanhoop die de bezuinigingen teweeg brengen. Mensen die niet meer weten hoe ze later hun huis nog moeten schoonhouden, sw’ers die zo graag willen blijven werken – er worden zo ontzettend veel mensen benadeeld. Daar doen we het voor!
De SP stond er met een mooie kraam. Zoals altijd deelden we ballonnen en sponsjes uit, en ook de Ouderenkranten gingen hard. Maar belangrijker waren dit keer natuurlijk de petities. De dames van de zorg trokken er met stapels petities op uit, om met even grote stapels getekende papieren weer terug te komen. Hartverwarmend, kippevelmomenten.
U kunt nog steeds helpen door de petities te tekenen! Dit kan onder andere online via de volgende links:

Verder nodigen wij iedereen uit om úw stem te laten horen bij de lawaai-actie die wij houden op 3 november, tussen 18.30 en 19.30. Tijdens deze lawaai-actie worden de petities ook aangeboden.

Samen maken we het verschil!