SP Stadskanaal strijdt voor de inwoners tijdens Lawaai-actie

3 november 2014

SP Stadskanaal strijdt voor de inwoners tijdens Lawaai-actie

Vanavond is het zo ver; de grote Lawaai-actie waar we al zo lang naar toe hebben gewerkt. Gisteren hebben we, samen met de dames van de Buurtdiensten en TSN en de mensen van Wedeka, de handtekeningen geteld die zijn binnengehaald met de petities. En we stonden met open mond te kijken naar het aantal! Vanavond zullen we deze handtekeningen aanbieden aan de burgemeester, mevrouw Galama.

Zoals het er nu uitziet is het weer belabberd vanavond. Maar dat gaat ons de pret niet drukken! En eigenlijk past het weer wel bij de demonstratie. Onstuimig weer past voor mijn gevoel heel goed bij dit onstuimige protest tegen deze ondoordachte, ongevoelige en a-sociale besluiten.

Ik heb me de laatste weken meerdere malen afgevraagd hoe het toch kan, dat raadsleden en wethouders, die op lokaal niveau toch gewoon je buren zijn, zo rücksichtlos kunnen besluiten dat huishoudelijke hulp voor ouderen en zieken, helemaal niet zo nodig is. Dat die mensen voorbij gaan aan het feit dat mensen die in een normaal arbeidsproces nooit kunnen meedraaien, een baan in een sociale werkplaats simpelweg nódig hebben om ook van nut te zijn - laat staan zich trots voelen! - in de maatschappij. Want ze doen er toe.

Daarom maken we vanavond, met z'n allen, een vuist naar de gemeente! Niet meer denken in pluche en prestige, maar in mensen, in inwoners en in leefbaarheid! Samen maken we van Stadskanaal weer een sociale gemeente!

Krista Noor, afdelingsvoorzitter.

Reacties

Het is het zelfde als bij de Regering zolang de VVD mee beslist in het Gemeentebestuur kunnen wij het schudden politiek gezien. Er zijn altijd partijen die denken dat zij dan ook meer invloed kunnen uitoefenen als ze met de VVD-PVDA mee stemmen. Wij moeten landelijk het hele systeem plat leggen ook die nog werken als dat kan.