Eric Smaling over de windmolens in Stadskanaal

9 maart 2015

Eric Smaling over de windmolens in Stadskanaal

Zaterdag 14 maart kunnen de inwoners van Stadskanaal in gesprek met SP-Kamerlid Eric Smaling over de komst van het windmolenpark in de Veenkolonieën. Het Tweede Kamerlid is ‘s middags te gast bij de marktkraam van de Kanaalster afdeling van de SP.

Eric Smaling is dé SP-autoriteit op het gebied van windmolens en andere vormen van energie-winning. In de Tweede Kamer verzet hij zich met hand en tand tegen de komst van windmolenparken in gebieden waar er geen draagvlak voor is. De afdeling is dan ook erg blij met zijn komst.

“Er is in dit gebied natuurlijk een enorme onrust over het windmolenpark. De mensen die die molens in hun achtertuin krijgen, vrezen de overlast en waardevermindering van hun woningen. Het feit dat de mensen niet of nauwelijks bij de plannen zijn betrokken – omdat ze over de provinciegrens komen te staan – steekt hier erg.” aldus Krista Noor, afdelingsvoorzitter
van Stadskanaal. “Wij krijgen ook veel vragen over ons standpunt hierin. Want als partij zijn wij niet tegen windmolens. Maar wél tegen het doordrukken van plannen terwijl er zoveel weerstand tegen is. Dat is niet
altijd duidelijk bij de mensen. We zijn erg verheugd dat Eric bereid is om de mensen hier uit te leggen hoe wij er over denken, en wat hij concreet doet in de Tweede Kamer om ons in dit gebied te steunen.”

De afdeling zal verder folders en cadeautjes uitdelen, mensen die zich solidair met Groningen willen tonen op de foto zetten met een poster van “Ik kom op voor Groningen” en natuurlijk ontbreken de sponsjes en tomatensoep niet.