Spetterende uitslag voor Stadskanaal!

19 maart 2015

Spetterende uitslag voor Stadskanaal!

Gisteren heeft Stadskanaal gestemd voor een sociaal beleid dat gericht is op mensen, en niet op systemen en geld. De SP behaalde maar liefst 2317 stemmen; wat betekent dat 18,4% van de stemmers vertrouwen in ons uitsprak!

Het was een zenuwslopende avond in Café De Twee. De afdelingen Stadskanaal, Pekela en Veendam waren samengekomen om nagelbijtend de binnenkomende uitslagen te volgen. Al gauw volgde gejuich toen bleek dat de SP in  (niet in volgorde) Appingedam, Menterwolde, Veendam, Pekela, Slochteren, Delfzijl, Oldambt, Hoogezand-Sappemeer, Bellingwedde, Eemsmond en Groningen de grootste partij was! En in de andere gemeenten hadden we stuk voor stuk winst geboekt.

De uitslag van Stadskanaal liet echter op zich wachten. Zenuwslopende momenten voor de afdeling; zou het harde werken van de afgelopen jaren beloond worden in niet alleen winst, maar zelfs de meeste stemmers? Om half drie volgde eindelijk het verlossende woord; ook in Stadskanaal de grootste!

SP-stemmers, bedankt!!

Reacties

Proficiat Stadskanaal! Wat was ik trots toen ik Stadskanaal op het scherm rood zag kleuren. Mijn vader zou ook o zo trots zijn geweest met deze uitslag. Het roer om! Daar gaan we voor!
Groetjes vanuit de rode SP gemeente Gennep te Limburg, groetjes, Gerri