Op naar een Nationaal Zorgfonds in Tweede Exloërmond

12 juni 2016

Op naar een Nationaal Zorgfonds in Tweede Exloërmond

Vandaag stond de SP-afdeling van Stadskanaal op de jaarlijkse markt in Tweede Exloërmond om aandacht te vragen voor het Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico.

Hier bleken veel mensen voor te porren! De flyers en kranten vonden gretig aftrek, en we hebben veel boeiende en mooie gesprekken mogen voeren.

Voor veel mensen is de zorg meer en meer onbetaalbaar. Maar liefst 1 op de 5 mensen mijdt wel eens zorg omdat ze het niet meer betalen kunnen! Het eigen risico, nu al hoog met 385 euro, wil de VVD volgend jaar verhogen tot 500 euro. Een slechte zaak voor de gezondheid van velen.

Het wordt dus tijd voor iets anders. Weg met de zorgverzekeraars die maar op de stoel van de artsen willen zitten, op naar een Nationaal Zorgfonds dat de zorg weer toegankelijk maakt voor ieder die het nodig heeft. Zonder eigen risico, mét tandarts, fysiotherapie en geestelijke gezondheidszorg gewoon in het pakket.

Vindt u dit een goed plan? Kijk voor meer informatie op www.nationaalzorgfonds.nl en sluit u aan bij de beweging die verandering gaat brengen. Want wanneer iedereen zich verenigt, zijn we een niet te stuiten kracht.