Gisteren is het bestuursakkoord 'Samen koersvast naar de toekomst', voor de periode 2018 – 2022 gepresenteerd en ondertekend door de ChristenUnie, CDA, SP en VVD.

18 mei 2018

Foto: Anton Reinders / Gemeente Stadskanaal

Donderdag 17 mei hebben de lijsttrekkers van de coalitiepartijen van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen het bestuursakkoord bekrachtigd met hun handtekening. Voor de SP betekend dit dat ze voor het eerst in de geschiedenis van de Knoalster politiek bestuursverantwoordelijkheid kunnen nemen. De wethouder die namens de SP onderdeel wordt van het college is Lian Veenstra.

Lian Veenstra over het bestuursakkoord "Een akkoord waarop de menselijke maat der dingen een mooi en goed stempel drukt, of het nu over werk, zorg, inkomen of je buurt gaat. Een akkoord waarin we uitstralen dat we trots zijn op Stadskanaal, maar niet ontkennen dat er nog steeds problemen zijn. Een akkoord waarmee we Stadskanaal én de mensen van Stadskanaal vooruit willen én kunnen helpen. Ik ben er trots op dat SP-fractie en ik daar na 23 mei een bijdrage aan mogen leveren. Knokken tegen kinder – en generatie armoede, goede zorg voor iedereen die het nodig heeft, sport(ers) die waardering geven die ze verdienen én strijd leveren voor een volwaardig Refaja! "

Foto: Anton Reinders / Gemeente Stadskanaal

Algemene ledenvergadering

Op dinsdagavond 15 mei kwamen de leden van de SP al bijeen voor een algemene ledenvergadering om het bestuursakkoord te bespreken en in stemming te brengen. De leden hebben op die avond het bestuursakkoord kunnen lezen en vragen aan de onderhandelaars kunnen stellen. De leden hebben unaniem voor het bestuursakkoord gestemd. Evert Idema over het bestuursakkoord "een mooi resultaat voor een socialer Stadskanaal".