Knoalster SP steunt verzet tegen Nashville-verklaring

Foto: Anton Reinders / SP Knoal

De Knoalster SP roept iedereen in de gemeente Stadskanaal op zich
resoluut uit te spreken tegen de zogenaamde Nashville-verklaring. Een
document dat homoseksualiteit afwijst. Daar is vandaag een petitie
voor gestart die zal worden aangeboden aan leden van de tweede
kamer.

In Nederland is de Nashville-verklaring ondertekend door zo’n 250 orthodoxe christenen, onder wie SGP-leider Kees van der Staaij. De noemen homoseksualiteit in strijd met ‘Gods heilige bedoelingen’ en keren zich tegen ieder huwelijk dat niet is gesloten tussen man en vrouw. Ze verklaren zelfs dat genezing mogelijk is van homoseksuele gevoelens.

Dit is regelrecht in strijd met de Nederlandse Grondwet en het VN-verdrag over de rechten van de mens. Die verbieden dit soort vormen van discriminatie van homoseksuelen, lesbiennes, interseksuelen, biseksuelen of transgenders.

“Voor de Knoalster SP is iedereen gelijkwaardig. Het kan niet zo zijn dat orthodoxe predikanten en politici kunnen denken dat voor hen de Grondwet niet van toepassing is.” Zegt Anton Reinders, voorzitter van SP Stadskanaal.” Zeker in deze tijd dat intolerantie aan de orde van de dag lijkt te zijn moeten wij ons uitspreken tegen elke vorm van intolerantie.” Vervolgt Anton Reinders.

Wilt u de petitie ook tekenen dan kunt u de petitie HIER vinden.